شنبه تا پنج شنبه

09:00 الی 20:00

۰۲۱-۲۲۸۹۹۱۵۶

دریافت مشاوره تخصصی

آدرس

تهران، خیابان شریعتی، کوچه قبا (جنب حسینیه ارشاد)، پلاک ۱۰، واحد ۸

اصلاح لبخند لثه ای (ژنژیوکتومی)

طرح اصلاح لبخند لثه ای با 5 روش

اصلاح لبخند لثه ای (Gummy smile)، یعنی آغاز مسیر ایجاد تغییر عمیق بر روی چهره. یعنی رسیدن به جذابیت بیشتر و اعتماد به نفس بالاتر در لبخند زدن. بدون تردید شما هم در جامعه با انسان‌های بسیاری مواجه شده‌اید که اعتماد به نفس زیادی برای لبخند زدن ندارند. یا این که وقتی در برابر شما لبخند می‌زنند، با خودتان می‌گوید ای کاش دندان‌های او بزرگتر بود تا این میزان از لثه‌هایی که با لبخند نشان می‌دهد، کمتر مشخص می‌شد.

این دسته از افراد می‌توانند به راحتی با انجام فرایند اصلاح لبخند لثه ای زیر نظر پزشک متخصص، زیبایی و جذابیت را به لبخند خود بازگردانند. اصولا دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد که علت ایجاد این نوع لبخند گردد.

از جمله این دلایل باید به کوتاهی لب بالا، عدم تکمیل فاز غیرفعال رویش، ارتفاع زیاد فک بالا و کوتاه بودن تاج کلینیکی دندان‌ها اشاره کنیم. می‌توان با برطرف کردن این دلایل، به سادگی لبخند لثه ای را اصلاح کرده و زیباتر نمود. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

دلایل بروز مشکل لبخند لثه ای شدید

زمانی که فرد با مشکلات و اختلالات زیر مواجه شود، احتمال بروز لبخند لثه ای در چهره او به وجود خواهد آمد:

  • مال اکلوژن (اختلال بایت و قرار نگرفتن دندان‌ها بر روی یکدیگر)
  • رشد بیش از اندازه هیپرپلازی (بافت لثه) در اثر مصرف داروهایی همچون سیکلوسپورین، دیلانتین و …
  • بیش فعال بودن عضله لب بالا که منجر به ایجاد حالت غیرطبیعی در زمان لبخند زدن می‌شود.
  • رشد بیش از اندازه استخوان (اگزوستوز) بر روی سطح بالایی استخوان فک
  • التهاب شدید و بیماری لثه در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و یا نقص ترمیمی دندان
  • ایجاد تغییر در رشد استخوان فک بالا
  • رشد بیش از اندازه بافت لثه در ارتودنسی دندان‌ها
  • اختلال‌های متابولیک و مادرزادی بودن لثه بزرگ

اصلاح طرح لبخند لثه ای برای چه کسانی مناسب است؟

برای اصلاح طرح لبخند لثه ای لازم است فرد از شرایط لازم برخوردار باشد. یکی از این شرایط، شرط سنی است. اصولا افراد در هر سنی می‌توانند اقدام به برطرف کردن این مشکل نمایند. اما برای اصلاح لبخند لثه ای آنها نباید به بیماری خاصی مبتلا باشند. همچنین باید از سلامت روحی و جسمی هم برخوردار باشند که درگیر آسیب‌های دیگری نشوند.

از دیگر شرایط، باید به عدم مصرف داروهای خاص اشاره کنیم. بیمارانی که داروهای خاصی استفاده می‌کنند، کاندید مناسبی برای انجام این روش درمانی نخواهند بود. در نهایت نیز باید به افرادی اشاره کنیم که به دلیل بیماری ژنتیکی درگیر این بیماری شده‌اند، یا این که تمایل دارند لبخند زیباتری داشته باشند. این افراد می‌توانند به راحتی در کلینیک‌های معتبر اقدام به درمان لبخند لثه ای خود نمایند.

اصلاح طرح لبخند لثه ای

اصلاح لبخند لثه ای با 5 روش

برای اصلاح لبخند لثه ای روش‌های بسیاری وجود دارد که ما تنها به 5 مورد از آنها اشاره خواهیم کرد. این روش‌های عبارتند از:

ارتودنسی دندان

استفاده از دستگاه‌های بریس ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک، کمک می‌کند تا افرادی که خط لثه آنها پایین است اما جزئی بوده و از شدت بالایی برخوردار نیست، درمان شود. حتی می‌توان با استفاده از این روش، به از بین بردن انحرافات و ناهنجاری‌های جزئی تا متوسط فک نیز کمک شایانی نمود.

استفاده از روکش دندان

ونیرهای کامپوزیت و لمینت دندان، روش‌هایی برای اصلاح لبخند لثه ای به شمار می‌روند که با افزایش طول دندان‌ها، به ترمیم آنها کمک می‌کنند. با این روش می‌توان دندان‌های کوتاه شده یا ساییده شده را روکش کشیده و ترمیم کرد. حتی با قرار دادن روکش مصنوعی یا تاج بر روی دندان، به بزرگتر شدن دندان‌ها و پوشانده شدن لثه کمک کرد.

جراحی افزایش طول تاج

در این روش اصلاح لبخند لثه ای، دندان‌هایی که اصلا از لثه خارج نشده‌اند یا رویش نصفه داشته‌اند، با جراحی اصلاح می‌گردند. در طول انجام این جراحی بافت لثه و حتی استخوان برداشته شده و دندان نهفته یا نیمه نهفته از لثه جدا می‌شود. به این صورت لثه و دندان در حالت نرمال قرار خواهند گرفت.

لیزر درمانی لثه

اصلاح لبخند لثه ای با روش لیزر درمان، باید حتما در دندانپزشکی‌های معتبر انجام شود. زیرا این روش از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نیاز به مهارت زیادی دارد. مزیت این روش در آن است که پزشک نیازی به استفاده از تیغ جراحی برای برش بافت لثه و سپس بخیه زدن آن نخواهد داشت.

جراحی کانتورینگ لثه

در نهایت نیز باید به جراحی کم تهاجمی کانتورینگ لثه اشاره کنیم که به ایجاد تغییر جزئی در لثه کمک می‌کند. در این روش می‌توان بافت اضافی لثه را از روی دندان برداشته و خط لثه را عقب‌تر کشاند. سپس شاهد افزایش تاج دندان بود.

اصلاح لبخند لثه ای با کامپوزیت و ونیر

اصلاح لبخند لثه ای با کامپوزیت امروزه یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی به شمار می‌رود که پزشکان به متقاضیان معرفی می‌کنند. در این روش نیازی به انجام جراحی‌های حساس و دشوار نیست و می‌توان نقص‌های خفیف تا متوسط را با استفاده از کامپوزیت به راحتی پوشاند. البته پیش از آنکه بخواهید از این روش برای برطرف کردن مشکل لبخند لثه ای استفاده کنید، بهتر است از پزشک متخصص مشاوره دریافت نمایید.

جمع بندی

برای این که بتوانید بهترین نتیجه را از انجام جراحی اصلاح لبخند لثه ای به دست آورید، نیاز دارید تا پزشک با تجربه و متخصص در این زمینه را انتخاب نمایید. دکتر داودپور متخصص و دندانپزشک، با مهارت بالا مشکلات و بیماری‌های مربوط به لثه‌ها را درمان می‌کند. ایشان با اصلاح طرح لبخند بیماران، اعتماد به نفس را در آنها افزایش داده و لبخند زیباتر و جذاب‌تری را هم به آنها هدیه می‌کند. یکی دیگر از روش‌هایی که به ما کمک می‌کند لبخند زیباتری داشته باشیم لمینت دندان می‌باشد.

می‌توانید زیر نظر دکتر داودپور، با کمترین میزان عوارض و خطر اقدام به اصلاح لبخند لثه ای خود نموده و با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه لبخند بزنید. انجام هر روش درمانی زیر نظر ایشان، به نتیجه عالی ختم خواهد شد. پس با اطمینان اصلاح و تغییر شکل لثه‌های خود را به ایشان بسپارید.

این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام ما را دنبال کنید